Ben je ontevreden over de bejegening, behandeling of rekening van ons? Wij vinden dit heel erg en willen er samen alles aan doen om dit op te lossen en te verhelderen. Ons motto is ”Blijven communiceren en alles is op te lossen!”

Ga in gesprek met je tandarts

Vraag om een verhelderend gesprek met de tandarts. Meestal lost dit al veel op. Je kunt aangeven waarover je ontevreden bent. De tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de tandarts belangrijk om te weten dat je een probleem hebt. Je kunt dan samen afspraken maken over een oplossing en wij kunnen ervan leren voor in de toekomst en jou tegemoet komen.

Neem contact op met het Tandheelkundig Informatie Punt

Het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) is een initiatief van de KNMT en is er om patiënten van onafhankelijke informatie te voorzien over de mondzorg. Naast het geven van informatie kan de TIP-medewerker met je meedenken hoe je het beste met je tandarts in gesprek kunt gaan wanneer je ontevreden bent.
Neem contact op met Tandheelkundig Informatie Punt (TIP)

Tot nu toe in meer dan 10 jaar is er gelukkig nog nooit iets voorbij gekomen dat niet op te lossen was of waar wij met patiënten geen afspraken over konden maken.

Mocht u helaas toch een klacht willen indienen

Dan kun je een klacht indienen bij de KNMT klachtenservice. Is het met de informatie van het Tandheelkundig Informatie Punt niet gelukt om zelf afspraken voor een oplossing te maken met je tandarts? Dan kun je een aanvraag voor klachtbemiddeling indienen bij de KNMT klachtenservice. Nadat je klachtbemiddeling hebt aangevraagd, neemt een klachtenfunctionaris contact met zowel jou als de tandarts op.

Wanneer je klacht niet wordt opgelost met de hulp van de klachtenfunctionaris, dan kun je je klacht laten beoordelen door de Geschilleninstantie Mondzorg. Deze doet een bindende uitspraak over de klacht.